24.12.2015

Wyjścia z jaskini.

Dziś pewna, dłuższa historia, można rzec także o naszym, obecnym świecie. 

,,Pierwsze wyjście  z jaskini
Wyszedłem ze swej jamy,
Nie można przecież odczuć świata,
Będąc tylko w jednym miejscu.

Co z tego, że ogień tańczył dla mnie,
Kreśląc na ścianach obrazy?

Co z tego, że czułem się bezpiecznie?

Co z tego, że mikro świat,
Chodził na moje potrzeby?

Pierwsze wyjście z jaskini.


23.11.2015

,,Drugie wyjście z jaskini

Poczułem wolność po opuszczeniu,
Mojej jaskini,
Słońce Czerwone przyjąłem za Stwórcę.

W końcu było pierwsze,
I ostatnie zgaśnie.

Poczułem wiatr na twarzy,
Krople deszczu obmyły łzy,
Przelane z zachwytu,
Nad światem.

23.11.2015 

,,Ostatnie wyjście z jaskini

Słońce spaliło moją twarz,
Dinozaury pokazały siłę,
(Tylko z niektórymi jestem równy wzrostem).

Inne plemiona dzikich ludzi,
Wskazały mi drogę do domu,
Strzałami i strasznymi dzidami.

Ostatnie wyjście z jaskini.

23.11.2015
Pozdrawiam!

3 komentarze:

  1. uczuciowesmaki25 grudnia 2015 23:03

    Jednym słowem modern Neandertalism ;-))))))
    Ahoy

    OdpowiedzUsuń
  2. Wiesz Piotr zjawiłam się znowu po długiej przerwie i tak powiem ci, że ten cykl byłby dobrym zalążkiem do jakiegoś poematu. Ja też lubię pisać kilka wierszy tematycznie typu Wena I,II,III gdzie akcja się rozwija. Jednak osobiście jestem pod wrażeniem po pierwsze oszczędności słowa po drugie tego, że pewne frazy celowo się powtarzają nawiązując do poprzednich utworów no i tego, że masz jakiś początek i koniec tej historii. I wiesz w zasadzie to koniec wbił mnie w fotel. Ale wiesz te trzy wiersze odczułam (nie wiem czy prawidłowo jako trzy etapy w życiu człowieka młodość dorosłość i starość - na starość naprowadziły mnie dinozaury a na młodość pierwsza zwrotka w pierwszym wierszu) Cieszę się, że emocje cały czas były odczuwalne przez trzy wiersze, szczerze obawiałam się, że mogły opaść ale tak się nie stało, idealnie prowadzisz czytelnika emocjonalnie na różnych poziomach. Świetne. Dziękuję za odwiedziny i tak miły komentarz. Budujący bardzo ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. fajnie postrzegasz otaczajacy Cie swiat...pozdrawiam cieplo ulka

    OdpowiedzUsuń