3.07.2015

Przedziwna owca.

Powracam z wyjazdu nad morze. Przywiozłem ze sobą dość dużo wierszy, na razie wstawiam nieco starszy, tamte muszę spisać z telefonu do komputera. Wiersz o owcy łączy się mocno z zespołem Einstürzende Neubauten, który na jednym z plakatów reklamujących ich koncert umieścił owcę z dziwnym znakiem (logo zespołu) na wełnie.

,,Iluzoryczna owca"

Owcę widzę z kosmicznym znakiem,
Wypalonym na runie jej,
Taki ludek ze zgiętymi dłońmi,
Takie dziwne iluzjum z luster.

Owca mruga do mnie znacząco,
Idę tracąc przez sekundę dech,
Owco moja szlachetna istoto,
Czemu w runie masz kosmitę swym?

W końcu wiem, czemu go miała,
To był symbol nowego ładu,
Zbudowali nowy budynek,
Na cymbałach ze śmieci grali.

Turli-turli ma przepióreczko,
Turli-turli owieczko ma,
Przyjdą nocą, podłożą dynamit,
Nowy blok wysadzą,
Adieu.

Tylko znak ten na Tobie wskaże,
Całą prawdę a w niej,
Pochodzenie człowieka z Kosmosu,
I pisarzy z kultury jam.

9.06.2015
Pozdrawiam!

2 komentarze:

  1. Fajne zestawienie owca i kosmos

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam. Ja - człowiek Beskidów, mieszkający niedaleko morza - 70 km (Szczecinek) nie bardzo mogę skojarzyć owcy z morzem.
    Jedynie obłoki zwane barankami. Wiem, wiem - że to starszy, nie z pobytu nad morzem. Lecz skojarzenie z pierwszymi zdaniami notki pozostało..
    Lecz wiersz udany - gratuluję...
    I pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń