6.07.2015

Miniaturki.

Dziś trzy, króciutkie wiersze. Pierwszy powstał jak usłyszałem o próbach wysłania zapasów na Międzynarodową Stację Kosmiczną z tegoż kosmodromu. Jak to u mnie od razu zrodziło się dziwne skojarzenie z nurem-ptakiem. Drugi powstał jak wracaliśmy znad morza do domu. Minęliśmy (któryś już raz) taką wielką, drewnianą budowlę, na planie koła z wielkimi drzwiami. Wydaje mi się, że jest to jakaś odmiana obserwatorium astronomicznego. Bo jakoś inne wytłumaczenia nie pasują mi do tego obiektu. Co ciekawe podobne są w innych rejonach naszego kraju. Trzeci to zapis chwili, jakiejś myśli, impulsu.

Dla S.J.

,,Bajkonur"

Bajkonur to nie ptak z bajki,
To miejsce startu,
Rakiet z Rosji.

3.07.2015

,,Jurta"

Przybędę jutro do Wielkiej Jurty,
Z drewna zrobionej,
Zaczekam na noc,
I obejrzę gwiazdy,
Przez dach otwarty.

3.07.2015

,,Mgliste dłonie"

Dwie wielkie, mgliste dłonie,
Dźwigają nasz świat,
Nikt nie wie nic,
O posiadaczu,
Dłoni z mgieł stworzonych.

22.06.2015
Pozdrawiam!

5 komentarzy:

  1. "Bajkonur" poza znanym znaczeniem kojarzy mi się z nurkowaniem w krainie bajek:-)
    "Jurta"-spoko:-)
    "Nikt nie wiem nic"??? Nie ogarniam stylistyki i zajawki "co poeta miał na myśli" chyba, że to "żyd" czyli kleks a inaczej błąd ;-)))))
    A tak w ogóle to stopy wody pod kilem ;-)))))))

    OdpowiedzUsuń
  2. Aż mi się przypomniało, tak apropo skojarzeń, jak w 2 albo 3 kl liceum jechaliśmy na jakąś wycieczkę i przejeżdżaliśmy przez rzekę. Było widać zacumowaną barkę z wielkim wymalowanym napisem BARKA, na co samo w głowę weszło "Pan kiedyś staną nad brzegiem na na na..." i tak mam sobie tę piosenkę w głowie, aż tu nagle z kąta autokaru grupka kolegów na całe gardło "swoją barkeeee pozostawiam na brzeeeguuuu.... " oczywiście tradycyjnie wszyscy w śmiech :D

    Co do miniatur urzekła mnie ostatnia. Ma swój urok.
    pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam. Jestem również miłośnikiem krótkich tresci, chociaż również od czasu do czasu próbuję dłuższych, bardziej melodyjnych... Pozdrawiam i również zapraszam w odwiedziny.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawe te miniaturki, również ostatnia bardzo mi przypadła do gustu, no i ciekawy blog, pozdrawiam i zapraszam do nas.

    OdpowiedzUsuń