29.11.2014

Z wizytą w Egipcie.

Dziś zapraszam Was na przedziwną wycieczkę, w czasie i jednocześnie do Egiptu. Mam nadzieję bowiem, że czasy masy stereotypów odnośnie Polaków przebywających za granicą się kończą.

Dla S.J.

,,Wycieczka do Egiptu"

Pojechałem na wycieczkę,
Z Orbisem do Egiptu,
Dostałem pokój z anonimowym widokiem,
Dwie linie tylko,
Miasta i horyzontu,
(Wolałbym za drugą ruszyć).


Trzeciego dnia autokar,
Pod sfinksa nas wiezie,
Wszyscy spięci, nie wiadomo,
Czy coś przy nas nie opdpadnie temu,
Sfinksu.


I potem będą głupie stereotypy,
O Polakach za granicą.

27.11.2014
Pozdrawiam!

4 komentarze:

  1. Witaj Piotrze!
    No tak stereotypy, czas je burzyć i zmieniać w świecie opinię o Polakach.
    Wiersz ciekawy i z pomysłem.

    Pozdrawiam, życząc egipskie słońc rozświeciło te pochmurne dni
    - Wojtek

    OdpowiedzUsuń
  2. Te stereotypy w wielu przypadkach wcale nie są tendencyjne. Widziałem naszych rodaków w sytuacjach tak obciachowych, że wstydziłem się odezwać po polsku.
    Mnie bardziej podoba się pisownia Sfinxoju tak jak konioju ;-))))))))))))))
    Ahoy cap. ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Stereotypy mają swoją żywotność - nie dają się zetrzeć gumką - trzeba niemal pokoleń, by coś zmienić...

    OdpowiedzUsuń
  4. Stereotyp czy nie, ja słowo sfinks odmieniłabym na sfinksowi, a nie Sfinksu. Chyba, że upodobniając się do Niego zadałeś czytelnikom zagadkę "jak się powinno odmieniać słowo sfinks. Już z podstawowego bloga wiesz, że jestem mocno przewrażliwiona na wszelkie neologizmy polonistyczne.

    OdpowiedzUsuń