10.11.2014

Moment zagłady.

Dziś utwór nawiązujący w pewnej mierze do sceny przedstawionej na obrazie ,,Guernica" autorstwa Pabla Picasso. Jednak ja posunąłem się krok dalej i przedstawiam co mogło zdarzyć się parę chwil później, od tych znanych z tego dzieła.
,,Kobieta (Ciemność zapada)"

Kobieta pod lampą stoi,
Wpatruje się w żarnik,
W światła migotanie.


Po chwili krzyk rozdziera ciszę,
Wrzask niepodobny do niczego,
Kobieta z grymasem na twarzy,
Pada na ziemię.


Ciemność zapadła nad miastem,
Zagłada prawdziwa.


5.10.2014
Pozdrawiam!

5 komentarzy:

  1. Witaj Piotrze!
    Smutkiem i grozą powiało, ale to także elementy naszego życia...

    Pozdrawiam serdecznie
    - Wojtek

    OdpowiedzUsuń
  2. Po pierwsze... wygooglowałam sobie obraz i woow. Chyba pierwszy raz go na oczy widzę i nie mam bladego pojęcia co na nim jest xD dlatego propsy, za wybór i swoisą interpretację go.
    Po drugie... "kobieta pod lampą stoi" kojarzy mi się z jednym... bosz... mam tak skrzywioną psychikę że masakra xD ale to tak na marginesie.
    Po trzecie... co do wiersza, świetny. Prosty, krótki, ale za to treściwy.
    Pozdro XOXO

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te kobiety , które masz na myśli pod latarnią(i to czerwoną) zazwyczaj stały(stoją, będą stały). Przyznasz, że lampa trochę różni się od latarni, nie tylko wielkością, snopem światła ale i umiejscowieniem. Pozdrawiam, bo ogólnie biorąc komentarze masz zabawne.

      Usuń
  3. Pan kapitan jak widzę epicko nad wyraz pojechał ale dobrze dobrze bo inspiracja wiekopomną jest.
    Ahoy;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zastanawiam się ilu bliskich straciłeś w wojnach, że pomimo młodego wieku, podejmujesz w swojej twórczości temat jej okrucieństwa i bezsensowności. "Komu bije dzwon".

    OdpowiedzUsuń