28.08.2023

Krojenie cebuli (Wieloletni podziw).

Wiersz nawiązujący do pewnych klasycznych rozwiązań w poezji. 

Dla S.J. 

,,Krojenie cebuli (Wieloletni podziw)"

Patrzę na ręce, które kroją,
Cebulę w idealne krążki,
Dzieje się to już od ponad 30, 
A może i więcej lat. 

Podziwiam ręce, które kroją,
Cebulę w idealne krążki,
Fajka z boku ust pyka,
Z równie wielkim podziwem. 

Całuję ręce, które kroją,
Cebulę we wspaniałe krążki,
Chcę jeszcze podziwiać ten spektakl,
Przez długie, długie lata. 

15.06.2023
Pozdrawiam!

2 komentarze:

  1. Cebulowo się zrobiło, bo od razu przypomniałeś mi cebulowy wiersz, który napisałam i nawet dostałam za niego jakieś wyróżnienie:
    Wnętrze

    rozbierz mnie
    zdejmij pierwszy rzut oka
    potem pozbaw pobieżnego spojrzenia
    porozpinaj powierzchowny ogląd
    zrzuć pierwsze wejrzenie
    sięgnij gdzie wzrok nie sięga
    ujrzyj –
    i płacz

    płacz
    jestem cebulą

    26 stycznia 2023 r.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo zacny wiersz. Podziwiam ludzi, którzy bez większych problemów kroją cebulę (ja od razu zalewam się łzami) i czynią to perfekcyjnie.
    Serdecznie Cię Pozdrawiam. :-)

    OdpowiedzUsuń