15.01.2015

Słówko o Krakowie.

Kraków od zawsze wydawał mi się ciekawym, tajemniczym miastem. Jak miałem koło 6 lat strasznie bałem się przejść koło Smoczej Jamy. :) W czasie kolejnych wizyt odkrywałem jakby dalsze warstwy tego miejsca. Duże wrażenie zrobiła na mnie Jama Michalika, w czasie ostatniej wycieczki do Krakowa. Jestem pewny, że jeszcze nie odkryłem wszystkich miejsc wartych zobaczenia w tym wspaniałym mieście. Uważam Kraków za niemal moje drugie miejsce w Polsce po Warszawie, gdzie się urodziłem i żyję.

Dla S.J.
,,Kraków"

Poezja wraz ze smogiem się unosi,
Tworząc magiczny całun miasta,
Wystarczy wdychać porządne porcje tlenu,
A wiersze same powstaną,
Nawet na kawałku serwetki, w knajpie.


Później obcokrajowcy usiądą i pomyślą,
Co tak naprawdę oznaczają te dziwne kształty,
Na serwetkach utkane?

15.12.2014
Pozdrawiam!

7 komentarzy:

  1. Przyznam szczerze, że nigdy nie byłem w Krakowie, choć bardzo bym chciał.
    Ciekawy wiersz, podoba mi się.

    OdpowiedzUsuń
  2. No proszę, widzę, że Ciebie także zainspirował Kraków. Masz rację, twierdząc, że za każdym razem odwiedzając miasto, odkrywa się coś nowego, fascynującego: w budowlach, to w ludziach, a może nawet w niezwyle-wyczulonych-na-dźwięk-i-widok-okrucha :D Napisałeś intrygujący i zastanawiający czytelnika wiersz. Pozdrowienia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zapomniałam dopisać: niezwykle-wyczulonych-na-dźwięk-i-widok-okrucha-gołębi :D

      Usuń
    2. Taki mały wierszyk o Krakowie?? Mieście królów ,profesorów i poetów? Turysci zagraniczni to tylko merkantylizm.
      Domagam się dalszego ciągu!!!!

      Usuń
  3. Kraków miasto piękne mające swój specyficzny i niepowtarzalny klimat tylko rzeczywiście nieszczęsne z powodu skażonego powietrza. Gdyby nie to, można by się w nim zakochać :-)
    Pzdr.
    ps. nareszcie nie trzeba wpisywać tych kretyńskich i nieczytelnych bazgrołów ;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Witaj Piotrze!
    Nie mógłbym pominąć wiersz o Krakowie. Do tego miasta mam wielki sentyment. Ciepło wspominam wiele miłych chwil związanych z tym miastem i chętnie bym w nim zamieszkał.
    Wiersz super!!!

    Z pozdrowieniem
    - Wojtek

    OdpowiedzUsuń