26.05.2017

Czemu się boimy.

Dziś wiersz o Białej Pani, a do niego słowa pewnego znanego człowieka.

,,Czemu się boimy?"

Czemu boimy się postaci,
Co w płaszczu posępnie kroczy?

W końcu to my tak ją widzimy,
I wszystkim opisujemy.

A może każdy ma własną Śmierć?

Do mnie przyjdzie w czarnej koszulce,
Z napisem Black Sabbath, na koncert wieczny zaciągnie,
Do sąsiada na Harleyu przyjedzie,
W końcu tak kocha te maszyny,
Do kogoś na koniu przyjedzie,
Do kogoś na lotni przyleci,
Do kogoś...

Na tym pewnie nie koniec.

,,Są ludzie, którzy w mistrzowski sposób potrafią śmiać się ze wszystkiego. W końcu słusznie przyjmujemy, że rzecz wyśmiana nabiera innych cech. Ze strachu przechodzimy do akceptacji. Z niezrozumienia powstaje zrozumienie. I tak dalej, można wymieniać wiele przykładów."

Noah Bertland von Bigram- znany poeta z cypryjskiego obszaru wspaniałych jezior. (Ktoś wie o co chodzi? Help).

15.04.2017
Pozdrawiam!

3 komentarze:

  1. Każdy człowiek się czegoś boi. W większości jest to śmierć, obawa przed nieznanym. Trzeba zdać sobie sprawę, że jest to nieuniknione.

    Zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. uczuciowesmaki27 maja 2017 22:35

    O co chodzi? Śmiechem można pokonać strach i uznać za normalne to co tak przerażało, inaczej oswoić i zmienić "osobowość" przyczyny strachu.
    Ahoy

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny wiersz! Choć tematem była śmierć z jakiegoś powodu nie mogłam powstrzymać uśmiechu, zwłaszcza od fragmentu "Do mnie przyjdzie w czarnej koszulce..." :-D Twoja refleksja skojarzyła mi się trochę z "Czarnoksiężnikiem z Archipelagu" Ursuli K. Le Guin.
    *
    Pozdrawiam serdecznie! :-)

    OdpowiedzUsuń